جنس اتصالات توپی برزیل

جنس اتصالات توپی برزیل

برند TUPY برندی پیشتاز در زمینه تولید اتصالات دنده ای با بالاترین استانداردهای جهانی و بین المللی است . این برند در سال 1938 در کشور برزیل با هدف تولید محصولات چدنی تاسیس شد.

در لوله کشی های امروز برای انتقال مایعات از لوله های فولادی استفاده می شود ولی به دلیل خوردگی که در لوله های فلزی وجود دارد عبور مایعات از داخل لوله ها می تواند در سطح درونی لوله ایجاد خوردگی نماید که در انتقال آب این خوردگی و عوامل اکسیداسیون باعث می شود مایعات با برخورد به این مواد ایجاد ناخالصی در آب نمایند و این ناخالصی ها می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این مشکلات باید روشی را به کار برد که امکان اکسیداسیون در لوله های فولادی را از بین برده و انتقال مایع به صورت کامل و سالم انجام شود. در صنعت با استفاده از مواد مختلف این پوشش ایجاد شده و باعث جلوگیری از اکسیداسیون می شند. یکی از روش های پوشش، گالوانیزه کردن لوله های فولادی و اتصالات فولادی می باشد که به دو روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم بر روی لوله های فولادی و اتصالات فولادی انجام می شود.

در کل می توان گفت هر نوع اسیدی که برای چدن مضر باشد برای اتصالات فولادی نیز مضر خواهد بود.اتصالات گالوانیزه با آب واکنشی نشان نمی دهد و هر چه بیشتر در مجاورت آب باشند باعث سخت تر شدن هر چه بیشتر آنها خواهد شد بنابراین با توجه به اینکه اتصالات فولادی در مجاورت آب و اکسیژن دچار اکسیداسیون می شود و املاح موجود در آب باعث زنگ زدگی در آن و نیز خورندگی آن می گردد و برای سلامتی مضر میباشد استفاده از اتصالات گالوانیزه اینچنین نمی باشد و بر روی سلامتی تاثیرات مضری از خود جای نمی گذارد.در حدود پنجاه سال پیش اتصالات و لوله های گالوانیزه وارد صنعت ایران شده اند و در زمینه های آبرسانی، ساخت گلخانه، حصار کشی، سازه فلزی، تصفیه خانه ها، کشاورزی و صنایع و قسمت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

اتصالات گالوانیزه توپی برزیل در دو نوع NPT و BSP تولید می گردد که از لحاظ استاندارد رزوه با هم متفاوت می باشد. اتصالات گالوانیزه در ایران از نوع BSP می باشد. BSP مخفف کلمه British standard pipe می باشد که این نوع اتصالات تحل فشار کمتری نسبت به اتصالات گالوانیزه NPT دارند. NPT مخفف کلمه Natioal Pipe Taper می باشد. در برخی از سایزها تعداد روزه در اینچ هر دو نوع از این اتصالات با هم برابر می باشد ولی در تمامی سایزها زاویه دنده ها با هم متفاوت می باشد.

از جمله محصولات باکیفیت شرکت تولیدی توپی می توان به انواع زانویی توپی و زانویی چپقی ، سه راهی تبدیلی و سه راهی گالوانیزه، انواع مهره ماسوره گالوانیزه، مغزی گالوانیزه، درپوش گالوانیزه و غیره اشاره کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *